poniedziałek, 19 stycznia 2015

Au pair - rekrutacja :D

Na początku zacznę od porządku chronologicznego:

09.2014 - kolejny już powrót z programu Camp America,
10.2014 - obrona licencjatu = studia mam za sobą :D
10 grudnia 2014 - nie dostałem się na roczne praktyki do pewnego banku,
TYDZIEŃ ZASTANOWIENIA i...

18 grudnia 2014 - rejestruję się w Cultural Care
4-9.01.2015 - wypełniam aplikację
10.01.2015 - uczestniczę w spotkaniu informacyjnym + interview
13.01.2015 - mam otwarty online room

Dlaczego wybrałem Cultural Care?

Jeszcze 2013 r. Prowork przyjmowało chłopaków do pracy w roli au pair. Niestety moja grudniowa rejestracja na ich stronie została odrzucona. Powód: od 2015 r. nie wysyłają chłopaków :( Dyskryminacja!

Zaczynam dzwonić do pozostałych firma. Au Pair in America również nie wyraża zgody na płeć przeciwną. Dziewczyny macie w czym wybierać :D

Kolejną firmą jest Gawo, które zaproponowało mi najpierw wyjazd do Anglii. Stany zarezerwowali chłopaków, którzy już wcześniej zarejestrowali się na ich stronie.

Jest to nie sprawiedliwe podejście. A nóż widelec udałoby mi się znaleźć perfect family, która nie zdecydowałaby się na aktualnie dostępnych chłopaków a wybraliby np. mnie. Ciekawe, czy dziewczynom również robią ograniczenia? Mimo wszystko + za alternatywę w postaci Anglii.

Jeszcze znalazłem firmę ze Śląska z Gliwic o ile dobrze pamiętam. Niestety nie mieli koordynatorki w moim rodzinnym mieście więc ich przekreśliłem.

Ostatecznie zdecydowałem się aplikować do Cultural Care. W sumie ciekawszej alternatywy dla faceta nie znalazłbym nigdzie indziej. Już po rozmowie telefonicznej stwierdzam, że w warszawskim biurze CC pracują spoko dziewczyny, a firma nie robi pod górkę*.

*Zwłaszcza, że mężczyźni mają teoretycznie mniejsze szanse na szybkie znalezienie perfect family.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Z początkiem stycznia odbyłem spotkanie informacyjne w Pałacu Młodzieży. Do tego czasu udało mi się wypełnić aplikację w 100% za co otrzymuję kartę podarunkową w wysokości 50 zł do Rossmann'u, oraz otrzymuje zniżkę programową o wartości 200 zł. Oprócz tego kolejne 400 zł, jeśli wyjadę w terminie marzec-maj. Ponoć mało osób ubiega się o wyjazd w tym czasie (studenci kończą studia, uczniowie szykują się do matury itp.).

Spotkanie informacyjne:

Przez około 2 h sympatyczna młoda dziewczyna, która była już w Stanach, opowiada jak było w jej przypadku. W międzyczasie zadajemy pytania. Na samy końcu można wziąć udział w interview:

  • Najpierw kilka pytań po polsku, następnie po angielsku. Nie ma czego się bać, pytania są bardzo łatwe. Really!

Aplikacja:

Nie będę ukrywał, że na tą część trzeba poświęcić przynajmniej kilka godzin. Najwięcej czasu zabierze nam pisanie listu do rodziny. Również trzeba zebrać referencje - otrzymujemy gotowe druki do wypełnienia po angielsku i po polsku. Oraz w pozostałej części aplikacji wypełniamy następujące działy:

- About Me: hobby, dane kontaktowe, styl życia itp.
- My Qualifications: jazda autem, pływanie, edukacja, doświadczenie w opiece nad dziećmi
- My au pair year: czyli jaką rodziną jesteście zainteresowani? 
   kryteria: rasa, wyznanie, stan cywilny, orientacja seksualną itp.
- Health Information
- My Photos
- Other Documents: list do rodziny, referencje

Po zaakceptowaniu całości, pora zacząć montować filmik prezentujący naszą osobę. Bez movie maker nie podchodź :D

Jeśli rodziny się zgodzą,  to wrzucę tutaj swój film.

Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz