poniedziałek, 18 lipca 2016

Levi's Stadium

Pierwszy raz zobaczyłem Levi's Stadium 30 ‎sierpnia ‎2013 roku. Było to wtedy, kiedy do Kalifornii przyleciałem wraz z grupą znajomych po skończonej pracy na letnim obozie dla dzieci w Pensylwanii. Akurat pierwszych kilka dni spędziłem u znajomego, którego poznałem jeszcze w Polsce. Wziął mnie on na przejażdżkę po Krzemowej Dolinie. W ten sposób z oddali zobaczyłem stadion, który był już w zaawansowanej fazie budowy. Jako wielki fan dużych konstrukcji musiałem się tam zatrzymać i zrobić kilka zdjęć. Oto one :]




Mijają 3 lata i moje drogi ponownie prowadzą do Levi's Stadium w Santa Clara w Kalifornii. Obiekt ukończono w lipcu 2013 roku. Mieści 68 983 widzów w tym 9000 miejsc biznesowych. Kosztował jedyne 1,27 mld $. Dlatego jest jednym z najdroższych stadionów wybudowanych w USA. Na uwagę zasługuje fakt, iż otrzymał zielony certyfikat LEED. Na jego dachu rosną nawet warzywa i owoce.

Oprócz tego wywołuje również negatywne emocje i niekoniecznie te związane z samym wyglądem. Chodzi o bezpieczeństwo ruchu lotniczego. Stadion po prostu oślepia pilotów lądujących na pobliskim Mineta International Airport. O sprawie możecie poczytać tutaj. A teraz zapraszam na kilka zdjęć i dwa filmiki. Pierwszy pokaże muzeum klubowe, drugi zaś stadion.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz