czwartek, 2 czerwca 2016

Yellowstone Supereruption

55 x 80 km tyle mierzy kaldera w Yellowstone. Czyli wielkie zagłębienie w ziemi wskutek gwałtownego wybuchu wulkanu lub zapadnięciu się stropu komory magmowej. Jednym słowem - SUPERWULKAN! Czy możesz wyobrazić sobie co się stanie, kiedy taki olbrzym wybuchnie po raz kolejny? W przeszłości zdarzało się to już trzy razy. A ciągle pod powierzchnią Yellowstone w ruchu pozostaje magma :]

Dlaczego o tym mówię? Ponieważ mieszkam blisko centrum geologicznego, które pewnego razu odwiedziłem z ciekawości. Znalazłem tam ogłoszenie o bezpłatnym wykładzie na ten właśnie temat. Interesują mnie takie rzeczy, dlatego też nie mogło mnie tam zabraknąć. Film jaki zamieściłem poniżej to 25 minut z godzinnego wykładu. Z góry przepraszam za jakoś ponieważ nagrywałem bez statywu :P

PS. Polska w przeciwieństwie do Europy Zachodniej, nie mówiąc już o Ameryce Północnej może spać spokojnie :]




http://grafik.rp.pl/g4a/1040180,552924,9.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz