niedziela, 14 lutego 2016

NASCAR

Do dnia, w którym poszedłem obejrzeć wyścigi NASCAR myślałem, że najwięcej hałasu robią startujące samoloty. Myliłem się. Od 7 listopada 2015 roku wiem, że dużo głośniejsze są samochody wyścigowe, które miałem okazje zobaczyć podczas O'Reilly Auto Parts Challenge.

Texas Motor Speedway w Fort Worth, TX

























Kilka ciekawostek:
(w zaokrągleniu)

  • długości okrążenia 1,5 mili (2,4 km)
  • pojemność toru głównego 190 000
  • parking dla samochodów 80 000
  • pozostałe informacje tutaj + mapa
Gigant





















Przed wyścigami można było za dodatkową opłatą zwiedzić wnętrze toru. Ja swój bilet kupiłem online gdzie nie było o tym informacji. Na tor przyjechałem tuż przed wyścigiem, tak więc skupiłem się tylko na pokazaniu Wam samochodów jeżdżących w kółko, i w kółko, i jeszcze raz w kółko.

Co przyciąga ludzi na wyścigi NASCAR? Prędkość, która momentami przekracza 300 km/h. Aby to osiągnąć silnik musi pracować na najwyższych obrotach. Czego efektem jest niewyobrażalny hałas. Oczywiście z tego powodu trzeba przynieść ze sobą stopery lub słuchawki wygłuszające. Mi wystarczyło wyciągnąć dosłownie na kilka sekund stopera z ucha, żeby później zmagać się z olbrzymim bólem głowy. Hałas męczy, ale nie wiedziałem, że aż tak :D Jakie było moje zaskoczenie gdy na samym dole przy ogrodzeniu stało dwóch gości bez żadnych zabezpieczeń słuchu! Na ich szczęście, jakaś starsza Pani zlitowała się nad nimi i wręczyła im stopery. Może nie stracą słuchu na stare lata?


Specjalnie dla fanów motoryzacji dłuższa wersja filmu dostępna tutaj.


Koniec

2 komentarze:

  1. Ale fajnie zobaczyć coś takiego na żywo! :) jak tam matche?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bliżej pm, coraz bliżej pm, już...
      ...jak wrócę z weekendowego wyjazdu z NYC napiszę więcej :P Oj, dzieje się!

      Usuń